Thursday, March 20, 2014

Pendapatan Pasif Dengan Menyimpan Emas

Jom tukar cara kita berfikir tentang wang simpanan. Seronok kan kalau wang bekerja untuk kita dan wang sentiasa bertambah NILAInya dan bukan semakin tak cukup kerana perlu ditolak kadar inflasi 4% setahun. Cuba tengok aliran masuk wang kita. Kita ada pilihan untuk cipta Active Income sahaja atau mencipta satu lagi peluang supaya kita juga ada aliran wang yang bertambah secara Passive Income. Ini contoh yang diberikan oleh Robert Kiyosaki, jadi mari kita fokus kepada bagaimana menyimpan emas di tangan adalah salah satu contoh menjadi "Investor" pelabur bijak.

Pesanan dan peringatan dari mentor kami bahawa Bagi Pelaburan Emas : seperti yang kita semua sedia maklum, bukan anda beli hari ni kemudian esok dah nak jual dan nak mengharapkan keuntungan berganda seperti skim cepat kaya tu.  Konsep simpan nya adalah seperti anda simpan ASB, dalam setahun ke atas baru nampak hasilnya yang lebih memberangsangkan. 






KELEBIHAN MENYIMPAN EMAS DAN PERAK

1. Harga Emas dan Perak naik Untuk Jangka Panjang

Pelaburan Emas yang selamat. Walaupun tidak terlibat dengan urusan jual-beli emas, anda masih beroleh keuntungan dengan menyimpan emas sepertimana simpanan asb yang mana anda hanya mendapat lebih kurang 8% dividen setahun. Tetapi dengan menyimpan emas anda akan mendapat keuntungan pada kadar kenaikan harga emas antara 15%-25% setahun.

graf emas perak terkini


2. Nilai Wang yang Semakin Susut.

barangan apakah yang anda dapat beli dengan RM50 pada tahun 1995 jika dibandingkan dengan nilai yang sama sekarang?   

3. Emas Kalis Inflasi
 
Satu contoh yang paling popular bagi menunjukkan kuasa beli emas yang sangat stabil ialah harga seekor kambing di dalam nilai dinar (Dinar Emas ini adalah merujuk kepada sekeping syiling emas dengan nilai berat sebanyak 4.25 gram dan ketulenan 22 karat)

Ketika zaman Rasulullah SAW 1400 tahun yang lalu, harga seekor kambing ialah 1 dinar emas. Pada hari ini, 1 dinar emas masih lagi boleh membeli seekor kambing. Ianya telah membuktikan bahawa dinar emas adalah kalis inflasi dan nilainya tetap tinggi selamanya.

4. Emas Adalah Aset Mudah Cair

Emas boleh ditukarkan kepada duit bila-bila masa dan di mana jua apabila anda memerlukan duit kerana anda boleh menjualnya ataupun memajaknya. Tetapi ingat terdesak macamana pun jual balik emas anda di kedai emas pastikan pilihan terakhir. Emas juga merupakan “matawang” yang melangkaui sempadan. Contohnya sekiranya kita pergi bercuti di luar negara, tidak semua negara boleh menerima Ringgit Malaysia untuk urusan jualbeli tetapi dengan emas, anda boleh berurusan di mana sahaja anda berada di dunia ini.

5. Emas menjadi lambang kepuasan bagi pemiliknya

Sudah tentu dengan memiliki emas, akan merasa satu kepuasan dan kebanggaan bagi pemiliknya. Tetapi jangan lupa kewajiban untuk berzakat atasnya , sebagai keberkatan bagi si pemiliknya.

OK jom EMAS PERAK hari ini! Mulakan walaupun kecil dengan berterusan, semudah 1 gram 1 bulan :-) 

No comments:

Post a Comment

Tinggal Pesanan Sini